Vraag
Ellen Duijnhouwer 1 maand geleden

Wie heeft een alternatief voor Trello?

Wij werken als organisatie heel veel met Trello, een manier om digitaal met een team samen te werken. Het belangrijkste bij deze manier van samenwerken, is dat je makkelijk kunt zien wie een onderwerp oppakt, welke acties er lopen met welke deadlines en dat je door een automatisch gegenereerde mail ook mensen kunt attenderen op de laatst gezette stappen of acties.

Nu heeft de leverancier aangegeven dat de gratis variant niet meer beschikbaar is voor groepen met meer dan 10 mensen. Wij zijn op zoek naar een alternatief! Wie heeft een suggestie?

7 antwoorden
Profielfoto van Ronald van Rheenen Ronald van Rheenen
1 maand geleden

Goedemorgen Ellen,

Zelf maak ik gebruik van notion (https://www.notion.so/). Een gratis online en lokaal installeerbaar programma waarin je nagenoeg alles kunt doen. Project en taakmanagment (individueel en als groep), documenten opslag, creativiteit hub, etc.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Rheenen

Profielfoto van Ellen Duijnhouwer Ellen Duijnhouwer
1 maand geleden

Dank! We gaan er naar kijken. Groet, Ellen

Profielfoto van Sandra Koppert Sandra Koppert
1 maand geleden

Goedemorgen Ellen,

Mochten jullie als organisatie gebruik maken van MS365, ook vanuit daar is het mogelijk een weekstartbord te hebben. Het is wel even wennen qua lay-out.

Groet,

Sandra Koppert

Profielfoto van S Huijps S Huijps
1 maand geleden

Wij gaan starten met MS teams en dan via tasks. Ziet er vrijwel hetzelfde uit als Trello, alleen de diepere archief functie ontbreekt. We moeten dit nog in gebruik nemen en testen. Alle medewerkers dienen dan een eigen MS teams account te krijgen. 

Profielfoto van Sebastiaan Schaafsma Sebastiaan Schaafsma
1 maand geleden

Wij zijn overgestapt op Microsoft Planner, deze heeft nagenoeg dezelfde functionaliteiten als Trello en zat al in onze microsoft licentie (Teams / Office365).

Profielfoto van Chantal Biemans Chantal Biemans
1 maand geleden

Hi Ellen,

Wij gebruiken de functionaliteiten in Teams in combinatie met TOPdesk. In TOPdesk kunnen we bijvoorbeeld concrete taken uitzetten naar andere behandelaren, en makkelijk de status volgen en collega's attenderen als de doorlooptijd bijna is verstreken. 
Soms zijn we zoekende naar meer mogelijkheden, maar wij hebben nog geen betere optie gevonden.

Groetjes Chantal

Profielfoto van Rob Franken Rob Franken
4 weken geleden

Hoi Ellen,

ook wij zijn overgestapt van Trello naar  Microsoft 365 tasks/planner. Dit ziet er nagenoeg hetzelfde uit en onze teamleden hadden toch al licentie. Vooralsnog bevalt dit goed. Alleen voor het archiferen zijn we aan het kijken hoe we dit het beste kunnen doen.

Mvg, Rob