Nieuws

Ga jij mee op studiereis naar Japan in juni 2025?
Ben jij iemand met een passie voor Lean die elke dag opnieuw alles geeft om jouw organisatie en mensen te helpen om een betere versie van zichzelf te worden? Deze studiereis is voor jou!

Pak jij het podium op het Lidz Verbeterfestival?
Staat het Lidz Verbeterfestival al in je agenda? Op Woensdag 11 juni 2025 zijn zo'n 300 Lidz zorgverbeteraars welkom in Utrecht. Kom jij ook?
Op de agenda
Inspiratiedag Lean leiderschap & cultuur op de gemba bij Toyota Material Handling (Ede) - VOL
Deze bijeenkomst is VOL, je kunt je opgeven voor de reservelijst via bureau@lidz.nl Lidz organiseert voor Lean enthousiastelingen vanuit bij Lidz aangesloten organisaties op dinsdag 2 september een inspiratiedag over Lean Leiderschap & Cultuur...
Inspiratiedag Lean leiderschap & cultuur op de gemba bij Toyota Material Handling (Ede) - VOL
Deze bijeenkomst is VOL, je kunt je opgeven voor de reservelijst via bureau@lidz.nl Lidz organiseert voor Lean enthousiastelingen vanuit bij Lidz aangesloten organisaties op woensdag 3 september een inspiratiedag over Lean Leiderschap &...
Blogs

Het dagelijkse ritueel wat dagstart heet.

Er was eens…
Documenten
Continu Verbeter Meter
Gebaseerd op het Reinier-model - de manier waarop we werken.
Whitepaper Alles over Obeya (LCG)
Obeya, een methodiek uit de Lean filosofie, helpt organisaties om het proces van prestatiemanagement soepel te laten verlopen.
Vraag & Antwoord
Heb jij een Lean probleem of vraagstuk waar je via Lidz hulp/ advies bij wil vragen?
Nieuw bij Lidz: Consultatie Binnen het Lean in de zorg netwerk is het doel om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en te helpen om de volgende stap te nemen. Speciaal voor jou als Lean enthousiasteling wil Lidz dat faciliteren o.a. door middel van consultatie. Iets nieuws binnen Lidz! Specifieke...
Out of the box klachtenafdeling
Vanuit de landelijke trend krijgen we te maken met meer klachten die op ons af komen. Ons ziekenhuis, een regio ziekenhuis, kent drie medewerkers die hier op zitten en binnenkort zullen dit er twee worden.
Zijn er hier toevallig zorgaanbieders die de klachtenafdeling out-of-the-box hebben vormgegeven...