Vraag
Mirjam Van den akker 4 weken geleden

Op zoek naar best practices rondom inrichten van intranet binnen de zorg

Goedemiddag,

Met een ontwikkelteam/verbeterteam zijn wij aan de slag met het inrichten van de digitale werkplek. Een belangrijk doel is de vindbaarheid van onderwerpen/antwoorden op vraagstukken op ons intranet. Ik ben op zoek naar zorgorganisaties waar dit naar tevredenheid is ingericht. Wellicht kunnen we gebruik maken van jullie 'best practices' ? 

Lees meer over: intranet
Statistieken
2 antwoorden
Profielfoto van S Huijps S Huijps
3 weken geleden

Wij maken gebruik van een soort facebook achtige omgeving. Het meeste wat ik wil zoeken heb ik vrij snel gevonden. Ook is er een soort Wiki functie, daar ben ik niet zo kapot van. Er zijn snellinks naar veelgebruikte instellingsbrede modules zoals de registratie van de uren, het melden van storingen en het vitaliteitsportaal dat is mijn inziens de grootste meerwaarde in hoe het binnen Bravis ingericht is. 

Profielfoto van Chantal Biemans Chantal Biemans
3 weken geleden

Hi Mirjam,

Wij maken gebruik van Intranet en hebben hier een algmene zoekfunctie in gebruik waarbij die in de meeste systemen kijkt of er informatie te vinden is over het zoekwoord. We zijn dit nog aan het uitbreiden. 
Daarnaast maken wij gebruik van TOPdesk en hebben een Digitaal ServicePunt ingericht voor onze collega's waarin ze meldingen kunnen maken m.b.t. storingen en aanvragen maar tevens ook een kennisbank te vinden is!
Onze afdeling communicatie beheert de algemene Intranet pagina, waarin zij ook nieuwsberichten plaatsen of een aparte pagina aanmaken voor organisatie brede onderwerpen. 
Als ik het je een keer kan laten zien, neem gerust contact met me op!