Vraag
Joris Ruijters 1 jaar geleden

Hoe krijgen nieuwe medewerkers hun spullen aangeleverd (telefoon, tablet, kleding etc)?

Geen hardcore lean vraag, maar ik stel 'm toch maar :-):

Voor een verbetertraject ben ik op zoek naar voorbeelden van manieren om de middelen die je bij indiensttreding krijgt te ontvangen. 

Bij ons haalt iedere medewerker zijn/haar spullen op bij ons hoofdkantoor in Tilburg. Omdat de regio groot is, betekent dit aardig wat reistijd voor veel nieuwe medewerkers. Daarnaast is het misschien makkelijker om je spullen direct thuis of in de buurt te ontvangen.

Ik ben benieuwd of er organisaties zijn waar medewerkers ook verspreid werken die dit anders geregeld hebben. 

3 antwoorden
Profielfoto van Fetze van Dijk Fetze van Dijk
1 jaar geleden

Hoi Joris,

 

Ja dat probleem kennen wij ook en voor één van onze zorgorganisaties van Espria, in dit geval Icare, doen we dit nu anders. We sturen de middelen zoals een telefoon of Ipad naar de medewerkers thuis. 

Ze ontvangen deze dan voor hun eerste werkdag inclusief instructies hoe ze deze kunnen instellen en gebruiken. Dit lost niet alles op (werkkleding bijvoorbeeld) 

Mocht je meer willen weten stuur dan even een bericht terug.

Met vriendelijke groet,

Fetze van Dijk

Profielfoto van Sebastiaan Schaafsma Sebastiaan Schaafsma
1 jaar geleden

Bij Alrijne Zorggroep (3 locaties: Leiden, Leiderdorp, Alphen) krijgt de medewerker de keuze waar hij/zij de spullen op wil komen halen. Iedere locatie heeft een Facilitair Service Punt waar ze terecht kunnen. Wij zorgen dan dat de spullen (telefoon/laptop) per interene post naar het gewenste servicepunt worden gestuurd. Wij laten het nog fysiek ophalen omdat gelijktijdig ook een personeelspas wordt aangemaakt waarvoor ter plekke een foto wordt genomen. Ook is op alle drie de locaties paskleding aanwezig.

Profielfoto van Joris Ruijters Joris Ruijters
1 jaar geleden

Bedankt Fetze en Sebastiaan, goed om te weten hoe jullie het geregeld hebben! 
In de tussentijd hebben wij een uitvraag gedaan onder medewerkers die net bij ons in dienst zijn gekomen. We hebben o.a. gevraagd naar hun ervaring met het ophalen van spullen. Daaruit bleek - voor ons verrassend - dat de locatie helemaal geen probleem is voor mensen. De behoefte bleek veel meer te zitten op betere uitleg en begeleiding. Zo zie je dat onze aanname een onjuiste bleek en dat vragen bij de klant het belangrijkste blijft.
Neemt niet weg dat we kunnen leren van jullie werkwijzes en hiervoor ga ik met collega's in gesprek.