Boek van de maand september - Doe anders even anders van Maaike Thiecke
1 september 2025

Boek van de maand september - Doe anders even anders van Maaike Thiecke

In september start de Lidz boekenclub met het boek 'Doe anders even anders. Maak een wereld van verschil met tegennatuurlijk advies over cultuurverandering' van Maaike Thiecke

2 weken geleden
September - de maand van 'Jidoka' (stop als het niet klopt)
1 september 2025

September - de maand van 'Jidoka' (stop als het niet klopt)

Stoppen als het niet klopt, dat is Jidoka. Doe jij dat?

2 weken geleden
Succesvol veranderen / verbeteren in de zorg
12 augustus 2025

Succesvol veranderen / verbeteren in de zorg

Veranderen in de zorg is niet altijd makkelijk. Deze inspiratieplaat laat zien hoe je succesvol kunt veranderen in de zorg.

4 weken geleden
Augustus - de maand van minder rennen, meer reflectie
4 augustus 2025

Augustus - de maand van minder rennen, meer reflectie

Iedereen in de zorg wil goede zorg leveren. Zorgen voor mensen, tijd hebben voor aandacht, écht iets betekenen. Maar in de praktijk voelt het vaak anders: te weinig tijd, te veel administratie, te veel gedoe.

1 maand geleden
Boek van de maand augustus: The Hitchhiker’s Guide to Lean – Lessons from the Road
4 augustus 2025

Boek van de maand augustus: The Hitchhiker’s Guide to Lean – Lessons from the Road

Iedere maand brengen we een boek uit de Lidz bibliotheek onder de aandacht. In dit artikel vind je een samenvatting van The Hitchhiker’s Guide to Lean – Lessons from the Road

1 maand geleden
Amber Vos wordt nieuw bestuurslid van Lidz
4 augustus 2025

Amber Vos wordt nieuw bestuurslid van Lidz

Amber Vos is onlangs bestuurslid van Lidz geworden. De positie was beschikbaar gekomen door het vertrek van Mariëlle Zwaga.

1 maand geleden
Boek van de maand juli: This is Lean: Resolving the Efficiency Paradox
1 juli 2025

Boek van de maand juli: This is Lean: Resolving the Efficiency Paradox

Flow efficiency draait om het minimaliseren van wachttijden, overgangen, vertragingen en belemmeringen in een proces. I.p.v. te focussen op hoe druk mensen zijn, kijk je naar de doorlooptijd voor de klant.

2 maanden geleden
Juli - de maand van Flow
1 juli 2025

Juli - de maand van Flow

Flow in de zorg is geen luxe. Het is wat patiënten verdienen en wat zorgverleners nodig hebben om met plezier te blijven werken. Het is het verschil tussen overleven en echt zorg verlenen.

2 maanden geleden
Boek van de maand juni - Toyota Kata cultuur
2 juni 2025

Boek van de maand juni - Toyota Kata cultuur

Dit boek laat zien hoe je een duurzame verbetercultuur opbouwt in een organisatie door het routinematig ontwikkelen van probleemoplossend gedrag.

3 maanden geleden
Juni - de maand van Kata coaching
2 juni 2025

Juni - de maand van Kata coaching

Kata-coaching gaat over nieuwe routines aan leren. Routines die ons helpen om te verbeteren, stap voor stap, dag na dag.

3 maanden geleden