
Boek van de maand juli: This is Lean: Resolving the Efficiency Paradox
Flow efficiency draait om het minimaliseren van wachttijden, overgangen, vertragingen en belemmeringen in een proces. I.p.v. te focussen op hoe druk mensen zijn, kijk je naar de doorlooptijd voor de klant.

Juli - de maand van Flow
Flow in de zorg is geen luxe. Het is wat patiënten verdienen en wat zorgverleners nodig hebben om met plezier te blijven werken. Het is het verschil tussen overleven en echt zorg verlenen.

Ga jij mee op studiereis naar Japan in juni 2025?
Ben jij iemand met een passie voor Lean die elke dag opnieuw alles geeft om jouw organisatie en mensen te helpen om een betere versie van zichzelf te worden? Deze studiereis is voor jou!

Pak jij het podium op het Lidz Verbeterfestival?
Staat het Lidz Verbeterfestival al in je agenda? Op Woensdag 11 juni 2025 zijn zo'n 300 Lidz zorgverbeteraars welkom in Utrecht. Kom jij ook?

Save the date! 11 juni 2025 Lidz Verbeterfestival
Blok 11 juni alvast in je agenda en kom net als zo'n 300 andere zorgverbeteraars naar het LIDZ VERBETERFESTIVAL 2025

Kom bij het Lidz Verbeterfestival team!
Heb jij zin om te helpen met het organiseren van het Lidz Verbeterfestival?

Mei - 'Processen verbeteren' maand
De eerste stap bij Lean is kijken naar hoe een proces dat een product of dienst produceert precies in elkaar zit. Je gaat na of het proces is ingericht op het produceren van waarde voor de klant.

Boek van de maand mei: Leren zien. Waardecreatie door het in kaart brengen van de value stream en het elimineren van verspilling
'Leren zien' is een praktisch werkboek over Value Stream Mapping: waardecreatie door het in kaart brengen van de value stream en het elimineren van verspilling en geschreven door Mike Rother en John Shook.

Meld je nu aan voor het Lidz Verbeterfestival 2024
Het programma is rond, alle keuze sessies zijn compleet! Meld je nu aan want vol = vol

Lidz organiseert masterclass van één dag over samenwerken TUSSEN organisaties
Samenwerkingsrelaties tussen mensen en organisaties zijn voor de toekomst van elke organisatie van groot belang, maar die aangaan blijkt in de praktijk niet eenvoudig.